X
تبلیغات
وبلاگ تخصصی ساخت و تولید -ماشین ابزار - موتور های احتراقی
Community Blog manufacturing - machine tools
 ضریب تراکم

ضریب تراکم چیست؟

ضریب تراکم پارامتری است که در پیشرانه های درون سوز بسیار مهم و پر اهمیت بوده و داشتن پیشرانه با ضریب تراکم بالا سبب می شود که با ورود مخلوط سوخت فقیرتر سوخت همان میزان نیرو بدست اورد.این امر خود به تنهایی سبب می شود تا میزان مصرف سوخت کاهش یابد ولی قدرت ثابت بماند.اما با افزایش میزان شارژ ورودی (مخلوط سوخت وهوا) و افزایش میزان ضریب تراکم می توان قدرتی به مراتب بیشتر به دست اورد.


ادامه مطلب
|+| نوشته شده توسط حامد آورزمانی در یکشنبه هجدهم مهر 1389  |
 جزوه موتور هاي جت

دانلود جزوه تاريخچه و اصول و  كاركرد موتور هاي جت

كليك كنيد

|+| نوشته شده توسط حامد آورزمانی در سه شنبه پنجم مرداد 1389  |
 توربوپراپ(توربو شفت)

توربوپراپ(توربو شفت)

توربوپراپ(توربو شفت)

از جریان جت برای تولید پیشران استفاده نمی کند، بلکه تقریباً ازتمام انرژی آن برای چرخاندن توربین وبه دنبال آن شفت استفاده می کنند. در موتورهای توربو پراپ نیروی شفت برای چرخاندن ملخ هواپیما به کار می رود.


ادامه مطلب
|+| نوشته شده توسط حامد آورزمانی در سه شنبه پنجم مرداد 1389  |
 موتور های شش زمانه

موتور های شش زمانه

عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.

موتور 6 زمانه

با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.


ادامه مطلب
|+| نوشته شده توسط حامد آورزمانی در یکشنبه سوم مرداد 1389  |
 
 
بالا